Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння
Артыкул
30. Парадак абскарджання адміністрацыйнага рашэння
1.
Зацікаўленая асоба і трэцяя асоба валодаюць правам на абскарджанне
адміністрацыйнага рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку.
2.
Адміністрацыйная скарга накіроўваецца ў вышэйстаячы дзяржаўны орган (вышэйшую
арганізацыю) або ў дзяржаўны орган, іншую арганізацыю, да кампетэнцыі якіх у
адпаведнасці з заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў Рэспублікі
Беларусь адносіцца разгляд такіх скарг (далей - орган, які разглядае скаргу).
3.
Абскарджанне адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца пасля
абскарджання такога рашэння ў адміністрацыйным (пазасудовым) парадку, калі іншы
парадак абскарджання не прадугледжаны заканадаўчымі актамі.
У выпадку
адсутнасці органа, які разглядае скаргу, адміністрацыйнае рашэнне
ўпаўнаважанага органа можа быць абскарджана непасрэдна ў суд.
Абскарджанне
адміністрацыйнага рашэння ў судовым парадку ажыццяўляецца ў адпаведнасці з
грамадзянскім працэсуальным ці гаспадарчым працэсуальным заканадаўствам.
Артыкул
31. Тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі
1.
Адміністрацыйная скарга можа быць пададзена ў орган, які разглядае скаргу, на
працягу аднаго года з дня прыняцця адміністрацыйнага рашэння, якое
абскарджваецца.
2. Орган,
які разглядае скаргу, мае права аднавіць тэрмін падачы адміністрацыйнай скаргі
ў выпадку пропуску такога тэрміну па ўважлівай прычыне (цяжкая хвароба,
працяглая камандзіроўка і інш.).
Артыкул
32. Форма і змест адміністрацыйнай скаргі
1.
Адміністрацыйная скарга падаецца ў пісьмовай ці электроннай форме.
2. У
адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў пісьмовай форме, павінны змяшчацца:
найменне
органа, які разглядае скаргу;
звесткі аб
зацікаўленай асобе і трэцяй асобе (далей, калі не пазначана іншая, - асоба,
якая падала адміністрацыйную скаргу):
прозвішча,
уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца), месца жыхарства (месца
знаходжання) - для грамадзяніна;
найменне і
месца знаходжання - для юрыдычнай асобы;
найменне
ўпаўнаважанага органа, які прыняў адміністрацыйнае рашэнне, якое
абскарджваецца;
сутнасць
адміністрацыйнага рашэння, якое абскарджваецца;
падставы,
па якіх асоба, якая падала адміністрацыйную скаргу, лічыць адміністрацыйнае
рашэнне, якое абскарджваецца, неправамерным;
патрабаванні
асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу;
пералік
дакументаў і (або) звестак (пры іх наяўнасці), якія прадстаўляюцца разам з
адміністрацыйнай скаргай;
подпіс
грамадзяніна, або подпіс кіраўніка юрыдычнай асобы або асобы, упаўнаважанай ва
ўстаноўленым парадку падпісваць адміністрацыйную скаргу, або подпіс
прадстаўніка асобы, якая падала адміністрацыйную скаргу.
3.
Адміністрацыйная скарга ў электроннай форме падаецца праз адзіны партал
электронных паслуг з выкарыстаннем сродкаў ідэнтыфікацыі, указаных у абзацах
трэцім і чацвёртым частцы першай пункта 6 артыкула 14 гэтага Закона.
У
адміністрацыйнай скарзе, якая падаецца ў электроннай форме, павінны змяшчацца
звесткі, указаныя ў абзацах другім-восьмым пункта 2 гэтага артыкула.
У выпадку
падачы адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме не патрабуецца падпісання
электронным лічбавым подпісам дакументаў і (або) звестак, што дадаюцца да яе,
калі іншае не прадугледжана заканадаўчымі актамі і пастановамі Савета Міністраў
Рэспублікі Беларусь.
Артыкул
33. Рэгістрацыя адміністрацыйных скаргаў
1.
Адміністрацыйныя скаргі падлягаюць рэгістрацыі ў дзень іх падачы.
2.
Адміністрацыйныя скаргі, якія паступілі ў непрацоўны дзень (непрацоўны час),
рэгіструюцца не пазней чым у першы наступны за ім працоўны дзень.
Артыкул
34. Пакіненне адміністрацыйнай скаргі без разгляду
1.
Адміністрацыйная скарга пакідаецца без разгляду на працягу трох працоўных дзён
з дня яе рэгістрацыі ў выпадку, калі:
разгляд
адміністрацыйнай скаргі не адносіцца да кампетэнцыі дзяржаўнага органа, іншай
арганізацыі;
адміністрацыйная
скарга пададзена неўпаўнаважанай асобай;
адміністрацыйная
скарга пададзена пасля заканчэння ўстаноўленага тэрміну і не змяшчае
хадайніцтва аб аднаўленні прапушчанага тэрміну.
2.
Адміністрацыйная скарга на працягу трох працоўных дзён з дня яе рэгістрацыі
можа быць пакінута без разгляду ў выпадку, калі:
не
выкананы патрабаванні да зместу адміністрацыйнай скаргі;
у органе, які
разглядае скаргу, ужо ёсць рашэнне па гэтай адміністрацыйнай скарзе.
3. У
выпадку пакідання адміністрацыйнай скаргі без разгляду асобе, якая падала
адміністрацыйную скаргу, вяртаюцца дакументы і (або) звесткі, прадстаўленыя
разам з адміністрацыйнай скаргай, за выключэннем выпадкаў падачы
адміністрацыйнай скаргі ў электроннай форме.
4. Пасля
ўстаранення недахопаў, якія з'явіліся прычынай пакідання адміністрацыйнай
скаргі без разгляду, адміністрацыйная скарга можа быць зноў пададзена ў орган,
які разглядае скаргу.
Артыкул
341. Водгук адміністрацыйнай скаргі
1. Асоба,
якая падала адміністрацыйную скаргу, мае права адклікаць